Szkoła Podstawowa ROK SZK.2003/2004 im. K. Makuszyńskiego w Więcborku
Misja "Rzeczą najważniejszą jest wychowanie. Albowiem każda rzecz dobrze rozpoczęta daje nadzieję dobrego wyniku"
[Antyfon Sofista] |
Wizja Rodzice są świadomi własnej aktywności której sukcesem jest wszechstronny integralny rozwój osobowości ich dziecka. |
I. Cele programowe 1. Uświadamianie rodzicom, że wielostronny rozwój dziecka zależy od wspólnie realizowanych działań. 2. Dążenie do usprawniania pracy wychowawczej z uczniami poprzez stwarzanie właściwej atmosfery wychowawczej w domu i w szkole. 3. Edukowanie rodziców w kierunku odpowiedzialnego wychowania i kształcenia własnego dziecka.
II. Priorytety kierunkowe 1. Umożliwianie dwukierunkowego porozumiewania się nauczycieli i rodziców na zasadzie demokratyzmu i partnerstwa. 2. Wymiana informacji, opinii i spostrzeżeń w sprawie postępów uczniów w nauce i rozwoju społecznego, psychicznego i fizycznego uczniów oraz odczuwalnych przez nich potrzeb psychospołecznych. 3. Sugerowanie rodzicom określonych form oddziaływań wychowawczych, za pomocą, których mogliby wydatnie pomóc swym dzieciom w nauce i zachowaniu, pogłębiać własny autorytet w oczach dzieci oraz zapobiegania dezorientacji w ich umysłach.
III. Efekty współpracy z rodzicami 1. Rodzice są świadomi celowości podejmowanej współpracy. 2. Znają szkołę jako instytucję kształcącą ich dziecko oraz nauczycieli jako osoby bezpośrednio wpływające na rozwój ich dziecka. 3. Uczestniczą w podejmowanych działaniach przez wychowawcę i szkołę stając się ich partnerem.
IV. Wpływ współpracy z rodzicami na ucznia 1. Jest świadomy obustronnego zainteresowania nim, jego nauką, rozwojem i problemami. 2. Ma poczucie dopilnowania i kontroli. 3. Ma możliwość bieżącego rozwiązywania trudności. 4. Jest zawsze gotowy i w łatwy sposób dzieli się swoimi problemami. 5. Jest przekonany o trosce i odpowiedzialności za jego los, czuje się bezpiecznie.
V. Cele i zadania kierunkowe.
Zadania kierunkowe |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni |
Umożliwianie dwukierunkowego porozumiewania się nauczycieli i rodziców na zasadzie demokratyzmu i partnerstwa. |
Kontakty indywidualne - rozmowy zawsze wtedy, gdy jedna ze stron uzna za konieczne,
stwarzanie rodzicom dogodnych warunków do kontaktów z nauczycielami innych przedmiotów, uruchomienie dodatkowych ,,kanałów” porozumiewania się (dzienniczki ucznia, informacje w zeszytach przedmiotowych, wizyty domowe, kontakty telefoniczne, miesięczne raporty osiągnięć i niepowodzeń uczniów przesyłane rodzicom do zapoznania się, potwierdzenia i ustalenia terminu spotkania w celu ich rozwiązania),
|
wychowawca, nauczyciele przedmiotu, pedagog szkolny, pielęgniarka
wychowawca, nauczyciele
wychowawca |
Wymiana informacji, opinii i spostrzeżeń w sprawie postępów uczniów w nauce i rozwoju społecznego, psychicznego i fizycznego uczniów oraz odczuwalnych przez nich potrzeb psychospołecznych. "Wspólnie decydujemy o sukcesie swoich dzieci" |
Spotkania robocze - wywiadówki przekazywanie informacji zgodnie z wytycznymi szkoły, stwarzanie przyjaznego klimatu poprzez przygotowywanie przez uczniów wystawy prac plastycznych, literackich, efektów pracy warsztatowej na lekcjach wychowawczych, prezentacji sukcesów indywidualnych i klasowych, spotkania z okazji uroczystości i imprez organizowanych na terenie klasy (,,Wieczór talentów”, Chwila refleksji ,,Rodzice”) |
wychowawca
wychowawca, nauczyciele, uczniowie
rodzice uczniowie, wychowawca,
|
Sugerowanie rodzicom określonych form oddziaływań wychowawczych, za pomocą których mogliby wydatnie pomóc swym dzieciom w nauce i zachowaniu, pogłębiać własny autorytet w oczach dzieci oraz zapobiegania dezorientacji w ich umysłach. |
Spotkania robocze i indywidualne pedagogizacja rodziców- przekazywanie wiedzy pedagogicznej, psychologicznej, uświadamianie rodzicom istniejących zagrożeń (przemoc, narkotyki, agresja), ze szczególnym zwróceniem uwagi na praktyczne jaj zastosowanie w pracy z własnym dzieckiem |
wychowawca pedagog |
Wychowawca klasy: Stanisław Mazur
|